diétázzunk kütyükkel

34 éves, 184 cm, és 96 kg voltam tavaly decemberben, amikor egy orvosi vizsgálat alkalmával szembesítettek azzal, hogy dagadt vagyok és le kéne fogyni, mert magas a vérnyomásom. Pár éve még rendszeresen jártam edzőterembe, de egy ideje már eléggé elhanyagoltam magam. Elhatároztam hogy oda fogok figyelni magamra és megszabadulok pár kilótól. El fogok járni edzeni, futni, az étkezésem pedig valamelyest megreformálom.

Tudom magamról, hogy a kezdeti lelkesedés nem szokott sokáig tartani, ezért minden motiváló eszközt be kellett vessek ahhoz, hogy tartani tudjam a diétát, és az edzést. 

Van a családomban személyi edző, ő segített felépíteni egy súlyzós edzéstervet, ami heti 3-4x kb másfél óra, bemelegítéssel és lazítással együtt. Az étkezésben is segített, na meg persze a netet is böngésztem napokig, kiokosítottam magam tápanyagtémában. 

Mindez szép, de mitől ne hagyjam abba az egészet a fenébe, ha meglátok egy KFC plakátot? 

Ennek is utánaolvastam rendesen. Sok teszt elolvasása után vettem használtan egy Withings Pulse O2 okoskarkötőt.

Azért ezt, mert ez mér lépcsőzést, méri a pulzust és véroxigénszintet, alvást elemez. Sok teszt első helyen hozta ki és nekem mint fogalmatlannak, ez elég volt, hogy ilyet keressek.

Van hozzá egy alkalmazás is, Health Mate a neve. Ez szépen mutatja az elért eredményeimet, remekül motivál, szép grafikonokat rajzol az elért eredményeimről, megmondja hogy hogy állok a fogyással, és vegyek vissza esetleg a kajálásból, stb.

Használom még a Runkeeper nevű IOS app-ot, ami az edzéseimet, és a futást tudja elemezni, kalóriát számol hozzá, térképre rajzolja az útvonalam, és kismillió mozgásformát ki tudok választani, a sétától a túrázáson át az úszásig, mindenfélét.

Végére hagytam a legjobb appot, ez pedig a Myfitnesspal. Beírod a súlyod, beírod mennyit akarsz fogyni, mennyi idő alatt, erre ő kiszámolja hogy hány kalóriát vihetsz be naponta. Ezután annyi a dolgod, hgy minden étkezésnél szépen beleviszed mit ettél. Ő pedig kiszámolja mennyi kalóriát fogyasztottál aznap, szépen lebontja mennyi fehérjét szénhidrátot, zsírt, vitaminokat, stb. vittél be, mutatja miből kéne még, miből nem kéne többet. stb. Szépen kirajzolja neked grafikonokba akár, hogy milyen hatékonyan táplálkozol. Ami a legjobb: Minden kaját ismer, legyen az cigánypecsenye, töltöttkáposzta (na ezeket ne egyél), vagy akár egy Lidl joghurt, amit vonalkódról felismer. Zseniális!

Ha ez még mindig nem lenne elég kockadolog, akkor a három alkalmazást össze is lehet kötni. Plusz ezt a három appot összehozhatod az IOS Egészség alkalmazással. Az egyikbe beírsz valamit, megjelenik a másikban. Pl. futsz 5km-t a Runkeeperrel, erre a Myfitnesspal-ban megjelenik, hogy 300 kalóriával többet vihetsz be aznap. Jó móka, és remekül motivál.

Jogos a kérdés, hogy mennyit fogytam eddig? Jelenleg 90kg-nál járok, azaz lement 6kg, még 5-öt szeretnék fogyni. A kitűzött cél április, addig simán menni fog. Már teljesen átálltam, edzés kétnaponta, sosem vagyok éhes, mégis viszonylag egészséges dolgokat eszem, ebben rengeteget segítettek az appok.

Az alkalmazások ingyenesek, mind letölthető az összes platformra, google-ben mindent megtalálsz. A health mate apphoz nem feltétlenül szükséges a karkötő, anélkül is mér lépést és pulzust (iphone 5, vagy felette). Persze a karkötővel az igazi, de ha nincs rá pénzed, vagy nem érzed szükségét, akkor is menni fog a dolog. 

 Utóirat: A fent leírt alkalmazásokban lévő dolgokat természetesen nem kell szentírásnak venni, hiszen szénhidrát és szénhidrát közt is sok különbség lehet, nyilván az sem mindegy hogy a napi 2000 kalóriát kakaóscsigával, vagy párolt csirkemell/saláta kombóval vitted-e be. Mindenesetre jó iránymutatás, nekem segít.