e46 eladva

Február közepe környékén bővül kiscsaládunk, ezentúl 3-an leszünk. Ez pedig nyilván sokmindent megváltoztat. Kisház bővítése plusz egy szobával (majdnem kész, majd csinálok róla egy bejegyzést), autópark újragondolása.

Kis citroent elajándékoztam nagybátyámnak, cserébe megcsinálta a kerítést a ház körül, nekem csak az anyagot kellett kifizetni.

Jött egy új céges futikálós autó, egy kétszemélyes VW Polo van személyében, amit 2016 januárja óta használok nagy megelégedésemre. Az autó egy 2014-es évjáratú, 1.6TDI 90LE, comfortline felszereltséggel. Szinte új, egy olajcsere kivételével semmit nem kért még, és úgy néz ki, a közeljövőben nem is fog kiesni a motor belőle egy nagyobb kátyúnál.

Az E46-ot pedig az öcsém visszavásárolta tőlem, így az autó a családba marad, aminek nagyon örülök, mert mindent megtettem az újszerű állapot elérése és megtartása érdekében. Hogy miért adtam el? Először is, kicsi. Oké, afrikában meg éheznek, 3 gyerekes családok is járnak opel corsával és mégis megvannak boldogságban, én ezt mind látom és tudom, de nekem, jelenlegi élethelyzetemben úgy érzem, az autó kicsi. Másrészt a futómű: M pakett, ami nagyon jó, de ráz mint a szekér, míg egyedül voltunk vicces volt, de babával már nem lesz az. 

 img_0407.JPG

 - eladás utáni állapot - 

 

Hogy mit vettem helyette? Mivel az igényeimhez a sok pénz nem társul hozzá, így pontosan annyi pénzem volt, amennyit a 3-asért kaptam. 1.4 millió Ft. 

Az elképzelésem az volt, hogy veszek egy e39 530DA touringot, hisz a típust és a motort is ismerem már jól, tudom hogy kellene menjen, milyen hangjának kell lennie, mikor mi zörög benne és miért, stb.

1millió Ft-ot akartam vásárlásra költeni, a többi 400-at pedig a szintrehozásra. Természetesen tudtam volna 1.4m-ért is e39-et venni, de biztos vagyok benne, hogy azzal is lenne baj bőven, szerintem ez így sokkal ésszerűbb arány, ha marad pénzem állagjavításra. Tisztában voltam vele, hogy tán még kevés is lesz az a 400e Ft.

 

Sok hirdetést megnéztem, sok autót láttam, és arra végképp nem számítottam, hogy ennyire nehéz dolgom lesz. Olyan lepukkant szarokkal van tele az ország, hogy az valami iszonyat. Szétrohadt, leharcolt, támolygó tepsik ezek, amiken komolyan csodálkozom ha egyáltalán képes lesz kimenni a kereskedés kapuján valaha. 

A légrugós hátsó futóművű touringokból egyel sem találkoztam, aminek nem dolgozott volna folyamatosan a kompresszora. Ajtók, küszöbök, csomagtérajtók szétrohadva, 10 autóból 7 valamikor salátáratörve, majd valahogy az igényesség teljes hiányával összelakatolva épp csak annyira, hogy nyomokban emlékeztessen régi önmagára. Iszonyat.

Kezdtem feladni, és elkezdeni octaviákat és focusokat nézni, mint valóban ésszerűbb választás (amikkel semmi baj, még mielőtt megkapom a köcsögbéemvés, mindenkitlenézős gyökér jelzőt), amikor nem is messze, Hajdúnánáson feltett valaki egy touringot a hahura. 1,1millióért hirdette, képeken szép volt, gondoltam érdemes megnézni. Még aznap meg is tettem, körbenéztem, kipróbáltam. Az autó közel sem hibátlan, viszont érdemes foglalkozni vele, hangja szép, egyenesen megy, szépen vált, és nincs szétrohadva. Persze rohad az, csak nem annyira, mint a többi. Megaukudtunk, 1m Ft-ért el is hoztam.