Bemutatták az új Macbookot, erről egy kis vélemény

Itt a keynote összefoglaló, ha valaki nem lenne képben.

Persze a Watch is jön, de valahogy engem még mindig nem győzött meg, a frissített macbookokat sokkal jobban vártam.

Előszöris: Jön ugye ez a 12" macbook:

Force touch, haptic feedback, pillangók repdesnek a billentyűk alatt, retina display, fanless design, stb. Óriási mérnöki teljesítmény, és valóban gyönyörű az egész. Viszont csalódott vagyok az árazása miatt. Nem azért mert a magyar átlagembernek, köztük nekem is megfizethetetlen, hanem azért, mert szerintem ez a gép a minimális csatlakozóival (konkrétan egy árva USB-C és egy jack), a 2011-es macbook Air teljestményszintjével, azoknak jelenthetne alternatívát, akik mondjuk egy Ipad után akarnak OSX-re váltani, és az Airnél is kompaktabb gépet szeretnének. Erre mit csinál az Apple? Beárazza a gépet úgy, hogy az új, 13" Macbook Proval van egy árban, ami nem mellesleg szintén frissítést kapott, új IRIS grafikával, új touchpaddal, új procival, stb.

1299 dollár. Itthon 470ezer Ft. Ezért az összegért vehetek egy macbook Prot, vagy ezt. Hát, számomra nem lenne kérdés. Ennek ellenére sikert jósolok a gépnek, hisz az apple nem belőlünk él, hanem az amerikaiakból, és egyre jobban a kínaiakból. Ott menni fog a dolog, szóval jól gondolkozik az apple, értem az apple-t, csak épp számomra ez nem szimpatikus. Azt vártam volna hogy egy icipicit lejjebb viszik az Air árát, hisz évek óta gyártják apróbb változtatásokkal, a gyártási költségük a nullához közelít. Azt vártam volna hogy ez a gép beül szépen árban az ipad és az Air-ek közé, ahová szerintem való. Tudom hogy prémiumtermékekről beszélünk, de amellett hogy a cég a kommunikációiban szereti hangsúlyozni hogy nem a profit a legfontosabb, mégis ők lettek a tavalyi év vége szenzációi a profit miatt. Odadobták nekünk az appleTV-t, hogy nesztek látjátok, tudunk mi árat csökkenteni. Hát köszi!

A lényeg az én szempontomból: Erre a keynote-ra vártam, mostmár el tudom dönteni mire van szükségem. 13" Airt fogok venni, de nem az újat. 300ezer Ft-ot még ért volna a dolog, de mivel a dollár szárnyal az eurohoz és a forinthoz képest, olyan áremelések jöttek, ami kilövi a lélektani határom fölé az egész lehetőséget. 

Úgyhogy 250-260ezer Ft környékén fogok venni egy Haswell-es, 2014-es airt, ami használt ugyan de még garanciális, 256-os SSD-vel. Nyárig várok a dologgal, mert akkor lesz félretett pénzem. Kitudja, addig még akár változhat is valami. Egy biztos. Az új retinás, 12" macbook nem az én gépem lesz.