Kedves leendő e39 /esetleg e46 tulajdonos!
Ezt a kis írást Nektek szánom. Saját tapasztalataimból merítve, pár jótanáccsal szeretnék szolgálni.
A saját E39-esem 2009 eleje óta van a családban, nálam pedig 2011 óta. Sok rosszat fogok most írni az autóról, de tudni kell, hogy ilyen hosszú ideig még egy autó sem bírta nálam, ráadásul tervben sincs, hogy eladnám. Egész egyszerűen mert imádom, minden nyűgje ellenére.
Az autót úgy vettük annak idején, hogy ritka jó állapotban volt. Átnézettük több helyen, biztosra mentünk. Előélete rendszeresen vezetett, két évesen került az autó az országba, előttünk egy tulaja volt összesen. Törve soha nem volt, nálam egy kis koccanást leszámítva, aminek azóta nyoma sincs.
A típus, az E46-osokat is beleértve, elérhető közelségbe került. Prémiumautót, prémium anyaghasználattal, úgy, hogy az a mai prémiummezőnyben is simán megállja a helyét, meg lehet venni 7-800ezer Ft-ból. Özönlenek befele az országba a széthajtott 5-ösök és 3-asok, óriási túlkínálat van, hígul a massza, egyre nehezebb kifogni egy jó állapotú példányt, de lassan már egy olyat is művészet találni, amire azt mondanám, "menthető".
Egyre több az utángyártott olcsó alkatrész, a bontók roskadoznak az (egyébként sokszor teljesen jó és használható) alkatrészektől.
Ezt az autót iszonyat pénz fenntartani. Nem felújításról beszélek, azt hagyjuk is inkább, hanem fenntartásról, állagmegóvásról. Sokan jönnek azzal, hogy "ne magyarázz már, ebbe is ugyanannyiba kerül egy futóműszilent, mint egy opel corsába!!' Na igen, de amíg egy corsába kell belőle összesen 2 db, és az a kettő bírja kb 3 évig, addig az e39-be meg sem tudom számolni hány db szilent van, csak az első futóműbe, nem beszélve arról, hogy hamar kimegy benne, gyakran kell cserélni.
Külön kutyacsont van két db szilenttel csak azért, hogy a xenonlámpákat mindig a berugózáshoz állítsa. Ezek is kopognak ha kimennek. Emiatt a hibafeltárás is maga a horror. A javítás már nem gáz, könnyen javítható az autó. És akkor még csak a szilentekről beszéltem.
Szenzorok százai, amiknek már rég be kellett volna halnia, randomszerűen megadják magukat, akár egykét havonta egy, ha pont rossz a bolygóegyüttállás. lambdaszonda, van belőle két db (benzines sor6ról beszélek, az 540i-t inkább hagyjuk is) darabja 45ezer Ft, és csak gyárit érdemes venni.
Ezen felül is még millió dolog, ami miatt érdemes az autót félévente revízióra vinni, évente egyszer pedig ha tetszik ha nem, kötelező szervíz ami szintén nem két fillér.
Fogyasztásról ne is beszéljünk Ha városban élsz, akkor számolhatsz télen 13,5, nyáron 12,5 liter/100km-rel simán. Aki ennél kevesebbet mond az vagy hazudik, vaqy nagyon zöldhullámos környezetben autózik, ahol sosincs dugó.
Ezek voltak a negatívumok, szigorúan a teljesség igénye nélkül!
Hogy miért imádom mégis? Majd azt is elmesélem, illetve ha ránézel néha a blogra, meg fogod érteni.
Azt szerettem volna ezzel a poszttal szemléltetni, hogy egy ilyen autót akkor vegyél meg, ha a kezdeti 7-800ezer Ft-odon felül van még párszázezer arra hogy ráköltsd amit rá kell egy vásárlás után, később pedig van annyi pénzed a tankoláson felül, hogy rendszeresen szervizeltesd, és megadj neki mindent, amit újkorában is megkapott. Fogadd el hogy ez egy prémiumautó még most is, amihez lehet hogy már olcsóbbak az alkatrészek, de hidd el, többet kér belőle mint amikor az első boldog tulaj kigurult vele a stuttgarti szalon bejáratán.