Vettem egy Macbook Airt.

11", 2013 mid, Haswell procis, 4giga RAM, 128giga ssd, vagyis teljesen az alapmodell. Viszont egészen jó áron sikerült hozzájutni, dobozával, tartozékaival, teljesen karcmentesen, szinte új akksival. alig egy évesen.

3 napja használom, és előtte teljesen OSX szűz voltam. A windows már gyerekkorom óta az életem része, ismerem is kívül, belül. Na, ez most itt probléma. 

Olvastam rengeteget róla, hogy az OSX mennyire felhasználóbarát, és szinte beszippant a könnyen használható kezelőfelületével. Azt is írták, hogy itt aztán minden magától érthetődik, minden pont úgy van, mint ahogy gondolnám hogy lennie kell. 

Mindezek ellenére jelenleg a kis gép legnagyobb hátrányaként pont az OSX kezelhetőségét tartom. Na nem azért mert nem jó, nagyon is jó. Hanem azért, mert semmit nem tudok róla. Az is problémát okoz jelenleg, hogy egy fájlt betegyek egy mappába. Vagy beállítsam normálisan a gyári mail alkalmazást. Rengeteg billentyűparancs van, amiket meg kell tanuljak, ha nem akarok mindenféle két-három-négyujjas gesztust begyakorolni a touchpad-en. Márpedig nem akarok, mert nem mindig kényelmes. Úgyhogy az elmúlt pár napom azzal telt, hogy a google folyamatosan meg volt nyitva és ilyeneket kérdeztem tőle, hogy pl: “OSX Safari new tab”, vagy “OSX drag and drop”, vagy “how to format USB drive on OSX”, de pl az sem volt tiszta, hogy “DEL button on OSX”

Aztán jött a youtube, és találtam pár OSX tippet-trükköt, amit elkezdtem tanulmányozni.

Szóval, pár nap kellett hozzá, de azt hiszem kezdek átesni egy holtponton. Az eddig megtanult dolgok tetszenek, méghozzá nagyon. Egyre könnyebben mennek a touchpad-es gesztusok, egyre egyértelműbbek a fájlmozgatós műveletek, a safari pedig egy tökjól használható böngésző lett, pedig két napja még felgyújtottam volna. Kezdem belakni a rendszert. A Dock még úgy van ahogy az elején, de tervezem hogy azt is átrendezem, csak még nem jutottam el addig, hogy tudjam hogy állna kézre. 

Maga a hardver amúgy elképesztő! Mondom ezt úgy, hogy eddig Thinkpad X230-at használtam, ami azért PC vonalon elég felsőkategória.

Ez a kis gép viszont minden téren odaver a lenovonak.

Iszonyat jó minőséggel van összerakva, a billentyűzeten élmény gépelni, a Magsafe töltő zseniális, az akksiidő szinén. Kijelző gyönyörű, a francnak kell a fullHD meg a 4K, sokkal fontosabb számomra, hogy kontrasztos és színhelyes legyen, ami itt mind megvan. Illesztési hézag pedig konkrétan nincs. 

Maga az OSX iszonyat gyors, felébredési idő nincs, a gépet nem kell kikapcsolni soha. Lecsukom, elalszik. Kinyitom, és mire felnyílik a kijelző már ott van minden ahol abbahagytam. 

Szeretni fogom. Viszont most azon agyalok, hogy ezt a kis szöveget amit a beépített szerkesztővel gépeltem be, hogy a fenébe mentem el? Vagy csak bezárom és elmenti magát? Felül a címsorban már átírtam a nevét. Kipróbálnám hogy bezárjam, de előtte a biztonság kedvéért copyznék egyet. Ahha, és azt hogy csinálom?