BMW e46 330D touring

Nnaszóval, tavaly ősszel eladtam az 5-öst. Kezemben a pénzzel és még egy kis pótlással, elkezdtem nézegetni a hahut. Nem kellett feltétlenül akkora autó mint az 5-ös volt, így aztán a kompakt katergóriába néztem szét. Régóta vágyok már egy kombira, egyrészt tetszik a forma, másrészt a praktikusságuk megkérdőjelezhetetlen. Nézegettem ford focust, megnéztem pár octaviát, de végül a sznob hülye fejem rábeszélt a "prémium" kategóriára. Két nagy favoritom volt: Volvo V50, ami lényegében egy ford focus, de valami iszonyat szép köntösbe bújtatva. Nekem nagyon tetszik.

 

Megnéztünk belőle egy párat, de amit meg mertem volna venni, azok túlértek az anyagi lehetőségeimen.

Már épp elkezdtem feladni a dolgot, és áttenni a projektet 2016 tavaszára, amikor az öcsém felhívott, hogy ő eladná nekem jutányos áron az autóját. Kérdés nélkül igent mondtam, hisz egyrészt mindent tudok az autóról, tudom hogy nem húzza maga után a belét, másrészt tényleg áron alul adta ide nekem. Íme az autó:

img_2302.jpg

 

Egy e46 facelift, 330D touring, M-pakett. 2003-as évjárat, 340000 km. 

Állapota kielégítő, azóta már beletettem 10ezer km-t, és a következő a helyzet:

Ami fontos: Motorikusan rendben van, rendszeresen karbantartották világéletében, ami meg is látszik rajta.

- Turbo okés, nem kopott, nem füstöl.

- Kettőstömegű bírja magát, semmi tünet nem utal az ellenkezőjére. 

- fogyasztása álom, és ahogy megy, az is:)

futómű hibátlan, nem kopog, egyenesen fut, feszes, úgy jó ahogy van.

- km ugyan soknak tűnhet, de ez a km fetisizmus engem sosem érdekelt. Ha egy autó igazán jól karban volt tartva és szeretve volt, akkor ennél sokkal többet is elmegy.

Természetesen persze az autó közel sem hibátlan, de minden problémájával tisztában voltam már elejétől fogva.

Megoldásra váró gondok, amiket egy tavaszi nagyszervíz alkalmával tervezek rendbetenni:

- kuplungcsere 

- féktárcsák és betétek cseréje. Nem égető, de legyen rendbe ez is.

- váltó kulisszája kopott, emiatt kicsit lötyög, ezen felül van egy stift aminek az lenne a dolga, hogy a váltókart üres helyzetben középen tartsa. Na ez beállt, cserélni kell. Filléres tétel, de le kell bontani a váltót, ezért kuplungcserével lesz megoldva. Egyébként típushiba.

Ezeken felül csak a kötelező kopó-fogyó dolgok cseréje, nameg kozmetikai problémák rendbehozatala van terítéken. Ja, meg ilyen apróságok, hogy navi cd-olvasót venni kell, stb.

Tisztában vagyok vele hogy lesz vele baj, és költeni kell majd rá, de egy ilyen autóra nem sajnálom a pénzt, hisz tudom hogy nem egy feneketlen kútba dobálom bele.

Imádom!  

img_2422.jpg

 

 

Címkék: bmw autóim e46